• woensdag 24 april 2024

DCLP | Jaarverslag Hof van Justitie 2014

HomeLandenArubaDCLP | Jaarverslag Hof van Justitie 2014
Jaarverslag Hof van Justitie 2014

Vandaag presenteerde het Gemeenschappelijk Hof van Justitie van Aruba, Curaçao, Sint Maarten en van Bonaire, Sint Eustatius en Saba het Jaarverslag over 2014.

Jaarverslag 2014 Gemeenschappelijk Hof van Justitie van Aruba, Curaçao, Sint Maarten en van Bonaire, Sint Eustatius en Saba

Bron: DutchCaribbeanLgalPortal

1. @stanley Held
    U lijkt me een bevlogen en actief persoon. Des temeer bevreemd het mij dat als ik uw naam ” Google” er niets verschijnt!
    Bent u dan toch ondanks het gebruik van ,zoals u beweert, uw eigen naam een ” no name” op deze aarde?
    ( het brabbeltaaltje houdt u ook niet altijd vol, soms valt u door de maand door teksten te schrijven die de Nederlandse taal qua grammatica een stuk minder onrecht aandoen dan uw gebruikelijke reacties).

2. Weet u, heer Aller. Ze zijn vergeten dat zij door de kleine man wordt gemonitord. Ik proef uit het verslag dat deze persoon geen wetenschapper is of mag zijn. Hij of zij weet het weten niet van het schap af te halen. Of hij of zij denkt dat ze op vakantie zijn, als kruidenier is hij of zij ongeschikt. De persoon in kwestie weet waar ik over praat. Ook hier moet men weten dat wij alles volgen. Gewoon een rechtsstaat. Geen bananenland zoals de meesten denken. Punt. Ik volg ze elke dag. Daar waar er onrecht is geef ik commentaar. Men moet weten dat je niet zomaar een flut rapportje mag en kan presenteren. Die tijd is voorbij. Wij waken hiervoor.

3. Waar blijft de uitwerking van de meetinstrumenten die we al geruime tijd geleden hebben aangedragen? Die hadden kunnen worden gebruikt in het jaarverslag van het Hof. De cijfers zijn indrukwekkend. Maar hoe is de kwaliteit van de rechtspraak gemeten? Als er zo intensief kritiek wordt geuit moet dat dan niet gemotiveerd worden onderzocht en weersproken? Op zijn minst is een onderzoek naar de kwaliteit geboden toch? Renée van Aller & John de Vries