26 C
Willemstad
• vrijdag 29 maart 2024

Extra | Journaal 26 maart 2024

Elke werkdag het laatste nieuws van Extra, nu ook in het Nederlands. Bron: Extra

Democracy now! | Monday, March 25, 2024

Democracy Now! is a national, daily, independent, award-winning news program hosted by journalists Amy Goodman and Juan Gonzalez. Democracy Now!’s War and Peace Report provides our audience...

Extra | Journaal 25 maart 2024

Elke werkdag het laatste nieuws van Extra, nu ook in het Nederlands. Bron: Extra

Democracy now! | Friday, March 22, 2024

Democracy Now! is a national, daily, independent, award-winning news program hosted by journalists Amy Goodman and Juan Gonzalez. Democracy Now!’s War and Peace Report provides our audience...

Extra | Journaal 22 maart 2024

Elke werkdag het laatste nieuws van Extra, nu ook in het Nederlands. Bron: Extra

Democracy now! | Thursday, March 21, 2024

Democracy Now! is a national, daily, independent, award-winning news program hosted by journalists Amy Goodman and Juan Gonzalez. Democracy Now!’s War and Peace Report provides our audience...
- Advertisement -spot_img

ParadiseFM | AMAK eist excuses

HomeMediaParadiseFM | AMAK eist excuses
AMAK eist namens Curaçaose muzikanten publiekelijke excuses voor in hun ogen haatdragende en racistische uitlatingen door één van Miles Jazzcafe eigenaren op FB

De Curaçaose muzikantenvereniging AMAK heeft gisteren een open brief gestuurd aan één van de eigenaren van Miles Jazzcafe in Pietermaai.

AMAK eist namens Curaçaose muzikanten publiekelijke ecxuses voor in hun ogen haatdragende en racistische uitlatingen op Facebook.

Bron: ParadiseFM

41 reacties

  1. Ayyyyyy Ticooooo, niet zooo grof man.
    Chill papa. Je neemt de dingen te persoonlijk en te serieus swa.

    Het is een forum en niets anders papa.

    Over and out. I’m out of here.

  2. @ Marlon, houd toch je mond man. Jij bent di typische domme jui di Korsou die loopt te schreeuwen van Uncle Tom omdat niet iedere Curacaoenaar zo onderontwikkeld is als jij en je maten. De ontwikkelden onder ons zien allang in dat ze ver weg moeten blijven van de jui di Korsou bobo ku ta kana rond ofwel de domme Curacaoenaar. Ga een dagje het gedrag van de bevolking op Curacao bestuderen en je schaamt je dood. Grootste racisten die er rondlopen.
    @ Knoek-koe inderdaad dit allemaal gezien, hoe ze die Portugees belaagden. Ook nog eens jatten van hem en trots dat ze waren. Ook hoe ze zich gedragen bij de snacks en tokos laat zien dat opvoeding nooit is genoten. Ook als je ziet hoe men voordringt en nog een grote muil opzet als je er wat van zegt, toont aan dat zelfs bavianen hoger in de beschaving staan.

  3. Fakebook doesn’t enrich people’s lives.
    Twitter neither. Those are all distraction tools.
    Als die man geen Fakebook account had, dan was hij nimmer in de problemen gekomen.

    Kijk, ik heb geen Fakebook account, geen Twitter, geen ik weet niet wat.
    Dus ik kan moeilijk in de fout gaan.
    Wat ik verkeerd doe of zeg blijft onder de radar.
    Van mijn duistere leven weet niemand.
    Als ik op Cur ben dan ben ik de good old citizen.
    Eenmaal het eiland weer te hebben, begin mijn chocherias.

    Waarom moet ik mijn hebben en houwen op Fskebook publiceren ?

    Youtube kan iemands leven verrijken.
    Je kan cursussen volgen, documentaires kijken, musica luisteren etc etc.

  4. …..”MAAR dat wij yu di Korsou onze problemen hebben is GEEN excuus voor racisme bij anderen die hier op ons eiland komen ondernemen”….

    @Bibi , maar dat zegt toch niemand, dat we het moeten tolereren? Iedereen is het met je eens dat het niet een erg gelukkige woordenkeus was van de meneer.

    Waar men over valt is de dubbele moraal…
    Bij een bepaalde groep schreeuwen we moord en brand, bij andere groepen doet de hele politiek er aan mee..of kijkt zwijgzaam toe of weg…

  5. ….”Men haalt twee dingen door mekaar.
    Mensen discrimineren en mensen op hun gedrag aanspreken zijn “….

    De bittere waarheid is, dat als je iemand op zijn gedrag aanspreekt je naar een bepaalde opening wordt gestuurd, of naar een ander land, of bij de eerste hulp.

    Ook onze regeringsleiders doen dat, kunnen we het verhaal van onze gouverneur nog herinneren?
    Hoe zij zich uitgelaten had over nederlandse parlementariers die hier op bezoek wilden komen

  6. Merk hoeveel uncle Tom’s hier rondlopen.

    Men haalt twee dingen door mekaar.
    Mensen discrimineren en mensen op hun gedrag aanspreken zijn twee verschillende dingen.
    Tenminste volgens mij. Misschien heb ik het mis.
    Als het zo is, dan wil ik het graag weten.

    @Marlon

    Uiteindelijk komt deaap toch uit de mouw

  7. Merk hoeveel uncle Tom’s hier rondlopen.

    Men haalt twee dingen door mekaar.
    Mensen discrimineren en mensen op hun gedrag aanspreken zijn twee verschillende dingen.
    Tenminste volgens mij. Misschien heb ik het mis.
    Als het zo is, dan wil ik het graag weten.

    Voor mij Paisano nan ku no sa kiko ta un uncle Tom, es aki por juda nan. Directamente for Google:
    The term “Uncle Tom” comes from the title character of Harriet Beecher Stowe’s novel Uncle Tom’s Cabin, where the African American slave Tom is beaten to death by a cruel white master for refusing to betray the whereabouts of two other slaves.

    Maar er zijn meerdere cq andere definities vsn wat een uncle Tom is.
    Maar het is niet mijn taak om de uncle Tom’s tussen ons te educaren.
    Het zijn per slot uncle Tom’s. Ze verdienen niets beter.
    Laat ze maar in hun waarde cq rol.

  8. Ben het helemaal eens met mensen die hier colorism aanhalen als een probleem waar wij yu di Korsou zeker aan moeten werken. Ik ben zelf zwart en heb discriminatie op allerlei levels meegemaakt. Het hardste binnen mijn eigen familie. MAAR dat wij yu di Korsou onze problemen hebben is GEEN excuus voor racisme bij anderen die hier op ons eiland komen ondernemen en profiteren van onze economie. En ik blijf erbij dat iemand de typhus toewensen hatelijke taal is en een overwegend zwart eiland voor apeneiland uitmaken racistisch is. Ga in Nederland maar eens zwarte mensen uitschelden voor aap. Dan is de wereld te klein. Nou wij hier op Curacao pikken dat ook niet.

  9. Het is heel naar dat dit is gebeurd maar een deel van de yu di korsow heeft echt boter op het hoofd. En dan heb ik het over het deel dat kampioen colorisme is.
    Als kind van zwarte Nederlands sprekende Surinaamse ouders heb ik zowel op Albert Schweitzer basisschool als PSC heel veel racisme ervaren van vooral licht gekleurde en blanke Curaçaoënaars. En dan heb ik het over mensen die nu op key-posities zitten.
    En als ik op vakantie op Curaçao ben, zie ik dat niet heel veel is veranderd bij dat discriminerende deel van de bevolking. Mensen proberen zich zowel verbaal als non-verbaal in een superioriteitspositie te manoeuvreren als de persoon tegenover hen een donkere of donkerdere huidskleur heeft. Als blijkt dat de persoon een witte partner heeft, kruipen ze weer over de grond van nederigheid. Echt super ongeëmancipeerd. They enslave themselves. Bevrijd je zelf uit die colorisme-nijptang en zorg dat je ook de taal van de investeerder – die je dus niet enkel als (post)kolonisator moet zien – goed spreekt. Dat maakt het leven – ongeacht de huidskleur – al een stuk makkelijker. Dat kan ik je verzekeren.

  10. @Tico Martina, zeer herkenbaar, de gebiedende toon aan de balie.

    Chino dit, chino dat, chino zus, en als het niet snel genoeg gaat krijg je er een dozijn moeders bij.

    Vervang het woord Chino door Afrikano, en de het hele parlement + alle ministers staan op hun achterste poten.

    your facts are very uncomfortable, but that does not make them less true.

    Zeer herkenbaar! De portgese ijscoman die voor alles werd uitgemaakt, gestenigd, bekogeld, bespuugd, door ydk “schoolkinderen.

    Portugues sushi, stinki, saka la bakoba, alles werd naar deze arme man geroepen, zo grepen ijsjes uit zijn karretjes, sloegen de papureshi uit zijn handen. SchoolKattekwaad misschien? Maar het was van de beesten af.

    Dan hoor ik niemand racisme roepen!
    Nogmaals, elke cultuur heeft haar pappenheimers, maar de dubbele moraal op dit eiland isom te snijden.

    Wat de man van miles heeft geroepen, verdient niet bepaald de schoonheidsprijs, maar late we aub ophouden met zo ontzettend verbolgen en gepikeerd te zijn. We roepen zelf elke dag van alles naar elkaar en andere culturen.

    En de politiek? Ons parlement en onze ministers houden er nou niet bepaald een voorbeeldig decorum op na, als het om verbale elegantie neer komt.

  11. @ Bibi, Marlon en Ab Makam. Voor de goede orde ik ben een Yu di Korsou pretu. Uit ervaring kan ik vertellen dat er geen ras zo racistisch is als het zwarte ras. Hun zijn zelfs nog racistischer dan in India met zijn kasten stelsel. Dus hou aub op met zo hypocriet te doen. Zelfs in gezinsverband heb ik meegemaakt dat er onderscheid werd gemaakt tussen de verschillende tinten donker. Zolang men zich op Curacao als een stel apen op een rots gedragen, dient men zich koest te houden.
    @ Knoek-koe, zo herkenbaar. Toen ik nog naar school ging (Marnix lagere school, Lauffer Mavo, St. Ignatius college) werd de Portugees inderdaad belaagd door sommigen. Er werden zelfs planken met spijkers voor zijn wielen gelegd. Ook vaak genoeg meegemaakt dat bij een snack, terwijl ik nog bezig was een bestelling plaatste, een of andere onbeschaafde orang-oetang aan kwam lopen al schreeuwend van “Chino nami un sate ku batata”. Of dat een of andere baviaan (zowel mannelijk als vrouwelijk) driftig met hun geld op de toonbank tikten en schreeuwden “Chino hasi lihe mi tin pura”. Of de “Chino” nu bezig was of niet, makaak moest en zou geholpen moeten worden. Dus dat hypocriete gedoe op Curacao moet afgelopen zijn. Leer de basis gedragsregels, dan zal men je geen aap noemen.

  12. Het lijkt me trouwens sterk dat dit café, de naam “Miles” naar de legendarische Miles Davis zomaar mag gebruiken.

    Als ik AMAK en de eigenaar van dit café met elkaar vergelijk heb ik iets van wat heeft meer waarde stront of modder?

    De meeste Nederlanders hier die eigenaar van de één of andere establishment zijn, zijn over het algemeen laag opgeleide Europese Nederlanders die in Nederland of van een uitkering moeten leven of een laag betaalde baan hadden.

    Het is hetzelfde verhaal met de Portugezen van vroeger en de Chinezen. In eigen land zijn ze het voet volk hier door één of andere reden lukt het hen wat de YDK niet lukt. Helaas vergeten ze vaak waar ze oorspronkelijk vandaan kwamen.

  13. @Bibi zegt…..”Racisme is racisme punt. Dat met drogredenen wegmoffelen met uitspraken als: ‘ja maar zij zeggen Chino, Makamba stinki of makaku’, maakt hetgeen deze ondernemer heeft gezegd niet minder racistisch”……

    Nee, idd, het maakt het niet minder racistisch.
    Gelijk, Maar om dezelfde reden maakt dat het ben9emen van een bepaalde bevolkingsgroep bij haar ras ook niet minder racistisch en verwerpelijk.

    Dus wie moffelt nu weg met de zogenaamde “Tu quoque” drogreden?

    U roept heel hard hoe racistisch het is om het woord “aap” te bezigen, maar stapt wel heel makkelijk over de andere punten heen: Chino, portugues suhi , Arabir sushi, ik heb gehoord hoe deze termen allemaal gebezigd zijn, maar hoor nooit de heftige tegenreactie zoals nu.

    Blijkbaar zijn” some animals more equal than other animals”?

  14. Bibi zegt: ‘Het witte ras werd door de witte mensen zelf biologisch als de hoogste evolutionaire vorm van de mens aangemerkt.’

    Helaas wordt deze stelling door de huidige toestand van Curacao, een failliet corrupt boevennest, niet ontkracht.

    Curacao apenland is inderdaad een belediging.

    Voor de apen.

  15. Ja maar, ja maar, ja maar. Dat is het enige wat ik hier hoor. Racisme is racisme punt. Dat met drogredenen wegmoffelen met uitspraken als: ‘ja maar zij zeggen Chino, Makamba stinki of makaku’, maakt hetgeen deze ondernemer heeft gezegd niet minder racistisch. Het is juist zorgwekkend dat er hier lieden zijn die het blijkbaar okay vinden om op een eiland te wonen waar mensen zich zo racistisch uitlaten. En @LaStiwz open je ogen: Knipselkrant heeft wel degelijk een verantwoordelijkheid in deze. Het is geen passief medium dat geen eigen keuze heeft of iets dergelijks. Sterker nog Knipselkrant verdient aan het doorplaatsen van berichten (check even alle reclames op deze pagina;). Dus het is te makkelijk om hier weg te kijken en te zeggen dat Knipselkrant totaal geen verantwoordelijkheid heeft. Zij hadden ook voor een andere tekst onder de foto kunnen kiezen, net zoals ze ook in eerste instantie de verkeerde foto hadden geplaatst.

  16. En excuses maken is alleen voor de bühne. Als je dit soort uitlatingen doet ben je je klanten niet waardig. Mij zul je daar in elk geval nooit zien.

  17. Er is geen enkel excuus voor de uitlatingen van deze ondernemer. Ik herhaal, geen enkel excuus! Een gebrek aan innerlijke beschaving. KAN NIET getolereerd worden, niet hier, nergens!! En als zijn toko nu naar de knoppen gaat is dat zijn eigen domme schuld. Ik heb er geen medelijden mee. Wat een droeftoeter.

  18. Normaalste zaak van de wereld dat we een bepaalde bevolkingsgroep aanspreken met haar ras, Chino ( Chinese)

    Hulandes – Nederlanders
    Portuges – Portugezen
    Curacaoenaars – Apen

    :/

  19. Mensen zijn op dit eiland over bepaalde zaken heel reactief.

    Zaken die op zichzelf best een reactie op mogen roepen.

    BV net als in het onderhavige geval, dat er een minder gelukkige benaming wordt gekozen, zoals aap.

    Maar aan de andere kant vinden we het op dit eiland de normaalste zaak van de wereld dat we een bepaalde bevolkingsgroep aanspreken met haar ras, Chino ( Chinees) in dit geval.

    Stel nu, dat deze Chino aan het winkelen is in Van Tweel, of Centrum, en bij de kassa de kassiere aanspreekt met: Hey Afrikano, hoe veel is de rekening Afrikano, mag ik pinnen Afrikano?
    Kunt aub opschieten Afrikano, terwijl ze met een muntstuk hard op de kassabalie tikken

    Bijzonder sneu zou dat zijnnen klinken.
    Toch overkomt dit een hele bevolkingsgroep elke dag duizenden keren, en ik hoor niemand in het publieke medium domein hier over vallen.

    Idem met portugezen, die op scholen werden belaagd als ze met hun ijscowagen aankwamen zetten, je ziet ze nu amper meer.
    De beste man werd voor van alles uitgemaakt, en zeer onbeleefd bejegend en soms zelfs belaagd, en op zijn ras / afkomst met allerlei adjectieven en bijvoegingennwerd aangesproken.

    Hanteren we een Dubbele moraal?

  20. Hoe graag ik ook op Pietermaai kom en vh meedeed aan de Jam sessions ik weet dat er gediscrimineerd wordt.
    Het is uiterst treurig dat we nu anno 2020 en nog wel op C dit soort shit tegenkomen.
    Schaamteloos!

  21. Elkaar uitschelden, beledigen is een teken van zwakte. Mij vroeg iemand, toen ik nog in Nederland woonde, of er op Curaçao apen woonden. Hoezo vroeg ik? Omdat ze allemaal een dikke platte neus hebben kreeg ik als antwoord. Dus ik ben ook een aap? vroeg ik. Ja, was het antwoord. Voor dit persoon tot 3 kon tellen, lag hij gestrekt met een gebroken neus. Haha lachte ik en vroeg hoe het voelde. Geen antwoord. Dit was een jeugdzonde van mij.
    Nu zeg ik tegen dit soort personen: een normaal mens zal me niet beledigen en jij kan me niet beledigen.

  22. …..“Mucha stop di hasi kos di Makaku”……

    @Roy Rogers, precies. En makaku sa kua palu e tin ku sabi.

    Een aap weet welke boom hij in kan klimmen.
    En aan de makambaland boom beginnen nu eindelijk stekels te groeien.

    Voor alle Ministers en ministeressen met mooie maatpakken zonder inhoud, geldt het spreekwoord : Makaku bisti na seda, makaku e ta keda. Je kunt je nog zo mooi, chique en deftig aankleden, je blijft de zelfde leeghoofd.

  23. Ik kan mij als de dag van gisteren nog goed herinneren dat toen de markt van bolletjes slikkers hier op het eiland het heel goed deed en nog steeds, zij het in mindere mate doet, Rudsel Martha de schuld aan de Makambas’s gaf, door te stellen dat alle Makamba’s in Nederl. een witte neus hebben door het snuiven van coka, en dat Nederl. de grootste cokeland ter wereld is. Wiels die het had over terugsturen in body bags, Nederl. werd toen ook nog gebombaardeerd als zijnde de Sodom en Gomorra cq een pedofiel land.
    Een hoop gedeelte van de Cura bevolking vond dit prachtig daar eindelijk iemand zijn grote bek durfde open te doen tegen de Makamba’s.
    Ja, ik verwacht dat de zelfde facebook haatdragers zoals Gibi Doran, Julies Koko en co, in het vervolg of toekomst, ook fel zullen reageren als hun joe di Korsow vrienden vuile en discriminerende opmerkingen tegen alle andere bevolkingsgroepen op dit rots gebruiken.
    Trouwens, mijn moeder bezigde in mijn jeugd vaak de woorden-“Mucha stop di hasi kos di Makaku” wat letterlijk betekent :jongen hou toch op met dat apen gedoe. Een dood normale gezegde dat nog steeds wordt gebruik.

  24. Nonsense.
    Je moet weten wat de gewoontes en cultuur van die mensen zijn.
    Latinos noemen mij vaak negro. Of marico.
    En ik vind het niet erg.
    Ze noemen zelfs blanken met zwart haar negro.
    90% van gevalen bedoelen ze niets mee.
    Dat zijn hun stopwoorden.

    Maar je weet als een dikke vette vieze amerikaan jou negro noemt dat het niets goeds betekent.

    Ik ga ook niet op de dam lopen roepen dat W Alexander een marico is. That’s not done. Het druist tegen de Nederlandse cultuur.

    Ik hoop van harte dan zijn cafe of tienda het red.

  25. @Bibi: shame on you dat jij niet snapt wat een Knipselkrant is.
    Ga op de goede plaats lopen klagen. Staat onderaan het bericht bij “bron”.

    Daarbij suggereert Knipselkrant niets, zij hebben immers dat bericht niet geschreven.

    Daarbij, racisme en haattaal is wel degelijk subjectief.
    Als ik bijvoorbeeld zeg dat de gemiddelde zwarte dommer is dan de gemiddelde witte, of dat de gemiddelde neger dommer is dan de gemiddelde blanke, dan gaat de gehele social justice club de bomen in:
    A: omdat ik zwarte zeg (en niet omdat ik witte zeg)
    B: omdat ik neger zeg (en niet omdat ik blanke zeg)
    C: omdat ik durf te zeggen dat de gemiddelde van de ene dommer is dan de gemiddelde van de ander.

    Hoe subjectief wil je het hebben?

    Als de klagers tegen de Andriessen hadden gezegd dat het een grote aap was, had hierover niets in dit krantje gestaan.

    Hoe subjectief wil je het hebben?

    Als ik iemand hoor zeggen dat die en die een makamba stinki is en op moet rotten naar zijn eigen land, dan lach ik en denk ik gelukkig zijn er ook domme mensen.

    p.s: ik ben normaal niet van de woorden “zwarte, witte, neger, blanke, makamba etcetera. Echter de langgeteende reacties van enkele groepen komen me af en toe de keel uit en een andere manier om het duidelijk te maken had ik even niet.

    p.p.s: en of ik nu wit, zwart, geel, bomba, Oreo, Bounty, makamba pretu, man of vrouw ben is hier nog steeds niet bekend.

  26. Ik ben Yu di Korsou en zeg het al heel vaak. Curacao is een apenrots met onderontwikkelde bavianen in verschillende lagen. Omayra Leeflang is een Gorilla en dat heb ik haar ook recht in haar gezicht gezegd. Gaat Charles barika di lodo Cooper mij nu ook persona non grata noemen. Die ondernemen heeft gewoon zijn frustratie geuit, niks mis mee. De dag dat Yu di Korsou stopt met woorden als Makamba stinki, Chino en Portuges sushi dan mogen ze hun mond opentrekken.

  27. Nou volledig mee eens derhalve ook mijn tasten in het duister m.b.t. de verbolgenheid.

    Niet om alles, rondom in het wild willen gaan slaan is mijn devies.

  28. Shame on you Knipselkrant voor deze zinsconstructie: ‘Voor de in hun ogen haatdragende en racistische uitlatingen’. Daarmee suggereert uw redactie dat racisme en haattaal subjectieve elementen zijn. Terwijl dat geenszins het geval is. Iemand een ziekte als de typhus toewensen valt onder haat. Een Caribisch eiland met overwegend zwarte bevolking een ‘apen eiland noemen’ valt onder biologisch racisme. Doe je huiswerk Knipselkrant! Biologisch racisme is racisme op basis van biologische kenmerken, zoals echt of vermeend ras. Dit zag men bij de Europese koloniale rijken terug. In Brits-Indië was de hoogste positie die een Indiër kon behalen lager dan de laagste positie van een Engelsman.
    Het witte ras werd door de witte mensen zelf biologisch als de hoogste evolutionaire vorm van de mens aangemerkt. Daaronder kwamen de Arabieren, Japanners en Chinezen, die weliswaar een rijke traditie hadden, maar in technische vooruitgang door de witte mensen waren voorbijgestreefd. Op de laagste treden bevonden zich inheemse volken en zwarte mensen, die werden beschouwd als een tussenvorm tussen mens en aap. Tot op de dag van vandaag worden daarom zwarte voetballers voor apen uitgescholden, worden er apengeluiden gemaakt en bananen op het veld gegooid. En zo zijn er nog tal van voorbeelden. Laten we elkaar hier niet voor de gek houden. Meneer Andriessen is gewoon door de mand gevallen als hatelijke racists. Punt uit.

  29. Afleidingsmaneuvre, en AMAK doet vrolijk mee. Stel je voor dat het “volk” zich deze week focust op de andere dingen die naar buiten zijn gekomen, zoals de 2% winstbelasting di niet wordt afgedragen door sommige bedrijven.

  30. ……”Als hollanders het woord aap in de mond nemen is het om de andere volledig te vernederen”…..

    OK, niet fraai, het woord aap, alhoewel we zowel op Curaçao als in Nederland de gewoonte hebben gezegdes met het woord aap erin te bezigen.

    Maar wil je zeggen dat diezelfde ydk geen intentie heeft om anderen volledig te beledigen als die het woord makambi stinki, portugues sushi, libanes sushi, etc in de mond neemt?

  31. Als hollanders het woord aap in de mond nemen is het om de andere volledig te vernederen.

    Echter ben ik n.a.v. de verbolgenheid van onze curaçaoenaars volledig in het duister geraakt.

    Betutteld volk zou ik zeggen.

  32. De dubbele moraal op dit eiland is weer om te snijden.

    Goed, eerlijk is eerlijk, de man heeft niet bepaald een gelukige keuze gemaakt en niet bepaald het fraaiste woord uit zijn woordenschat gebezigd.

    Maar laten we eerlijk zijn, elke dag hoor je op dit eiland mensen verwensingen met het adjectief “stink” bezigen , die ook niet zo fraai zijn.

    Er was ooit een politicus met aanhang die een deel van de burgers zelfs in zakken naar een ander continent wilde sturen obv hun uiterlijke kenmerken, ipv voornamelijk op hun gedrag…,
    Is daar ooit zo ruchtbaar excuses voor gevraagd, door politici, parlementariers, etc ? Of excuses gegeven?

    die tragische ironie is helaas dat er uiteindelijk idd iemand in die zak terecht is gekomen.
    Maar niet opgestuurd is.

  33. In het Nederlands wordt de verwijzing naar het woord “aap” vaak gebruikt voor het gedrag van mensen; jammer dat hier zo’n gedoe van gemaakt wordt. Het lijkt wel of iedereen het hier leuk vindt om een hardwerkende ondernemer de modder in te trappen die inderdaad vanuit frustratie een niet zo handige uitspraak heeft gedaan en die inmiddels ingetrokken heeft. Naar volkje 🙁

  34. AMAK eist namens Curaçaose muzikanten publiekelijke exuses. Het is toch wat, de Curacaose muzikanten die al die tijd lachend daar hebben opgetreden terwijl de eigenaar zo over hen dacht.

    De vraag is natuurlijk wie moet excuses maken? AMAK of de eigenaar van het cafe? AMAK natuurlijk voor hun opmerking dat wij door Nederlandse politici beledigd zijn.

    Blijkbaar vinden ze bij AMAK normaal dat mensen hier (incl. muzikanten) in armoede van gaarkeuken en voedselpakketten moet leven terwijl de kleine bekende elite op onbeschofte wijze hun zakken blijven vullen.

Geef een reactie

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Zoeken

Recente reacties