• donderdag 25 april 2024

Extra | Journaal 24 april 2024

Elke werkdag het laatste nieuws van Extra, nu ook in het Nederlands. Bron: Extra

Democracy now! | Tuesday, April 23, 2024

Democracy Now! is a national, daily, independent, award-winning news program hosted by journalists Amy Goodman and Juan Gonzalez. Democracy Now!’s War and Peace Report provides our audience...

Extra | Journaal 23 april 2024

Democracy now! | Monday, April 22, 2024

Extra | Journaal 22 april 2024

Democracy now! | Friday, April 19, 2024

- Advertisement -spot_img

PBC | Open brief Weber over belangenverstrengeling Monumentenzorg

HomeMediaPBC | Open brief Weber over belangenverstrengeling Monumentenzorg

Aan de directeur en het bestuur van Monumentenzorg Curaçao

Bouwmeester Carlos Weber | Foto Dick Drayer

Dezer dagen verschenen stukjes in de kranten naar aanleiding van het aanstaande vertrek van uw directeur en de opening van Landhuis Kl. St. Martha. Ik concludeerde daaruit dat bestuurslid A. van der Woude als architect van genoemd project, zijn eigen opdrachtgever is.

Of bestuurslid L. Juliana ook dit soort opdrachten ontving is mij niet bekend. Al rondvragend begreep ik dat dit al jarenlang een gangbare praktijk is en te maken heeft met de beperkte beschikbaarheid van relevante lokale intelligentsia.

Dit is een drogreden, er zijn altijd meerdere ‘deskundigen’ te vinden. Deskundigheid is relatief. Als respectabele Stichting en bij architecten van kaliber met voorbeeldfunctie is het voorkomen van belangenverstrengeling belangrijk. Zeker op dit eiland waar iedereen zo trots op wil zijn. Zelfs SAIA schijnt zich hierover niet te hebben uitgelaten.

Als oud-BNA voorzitter (Bond van Nederlandse Architecten) sta ik perplex. Als architect zonder noemenswaardige interesse in herontwerpen van vervallen bouwsels kan ik dit onbedreigd aan de orde stellen. Ik hoop dat uw aanstaande directeur met deze praktijk korte metten maakt.

Met vriendelijke groeten

Carlos Weeber.

Bron: Persbureau Curaçao

Dit artikel is geplaatst in